Jego rola w marketingu i reklamie jest bardzo istotna, to ona wypływa na decyzje potencjalnego klienta o zakupie. Warstwa wizualna jest wykorzystywana jako narzędzie kształtowania i działania w celach strategicznych danego produktu, czy marki.
Poszczególnie środki takie jak np. kształt , forma, kolorystyka, znaki na opakowaniu, kupony, czy bezpłatne próbki(która z Nas ich nie lubi :), mogą służyć jako skuteczne narzędzie realizacji celów danej firmy, wynikających z założeń nie jednej, a kilku strategii marketingowych.Ale nie o tym mowa, powinnyśmy zwrócić,że czasem jesteśmy kuszone po prostu pięknym i estetycznym opakowaniem. Firmy które zajmują się produkcją perfum, sprawiają,że flakony wyglądają jak istne dzieła sztuki. Nie zdajemy sobie sprawy,że kupujemy coś co jest ładne, a nie to, co może być wydajne lub rozwiązywać np. nasz problem z cerą. Wiele produktów próbuje poprzez opakowanie ukryć swoje wady, zauważyłam,że w balsamach do pielęgnacji ciała, pojawia się alkohol, który wysusza skórę, a nie jak jest napisane na, nim,że ma spełniać funkcję nawilżającą skórę. Poniżej kilka ciekawych opakowań. :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz